söndag 14 mars 2010

Abstinens




Tiden segar sig fram och jag med den. Längtan efter våren och sommaren har inte varit starkare. Kanske för att jag detta år har något nytt att sätta fingrarna i. Jag hade bestämt att inte åka till torpet innan snön börjar smälta, men abstinensen blev för stor och längtan så stark att vi spontant åkte över dagen en solig lördag i mars. Men oj vad mycket snö det var! Vi blev tvungna att parkera bilen vid grannarna och pulsa fram till huset med snö upp till knäna! Traktorvägen som vanligtvis tar några minuter att promenera tog närmare en timme, och väl framme vid torpet har G glömt bort vart han har gömt nyckeln så vi kommer inte in... Vi fick nöja oss med att kontrollera att taket inte hade rasat in av snömassorna och njuta av vintersolen.

1 kommentar:

  1. Vad vackert det ändå är med all snö... men jag antar att den är borta nu och det är väl härligt att äntligen kunna sätta igång att fixa kan jag tro. Om ni nu hittar nyckeln...;)

    SvaraRadera